יום חמישי, אפריל 16, 2009

מוזיקה יהודית וחדר האמבטיה

באופן עקרוני ויומיומי אני בעד הגל היהודי במוזיקה הישראלית.
בין אם זה מאיר אריאל, אתי אנקרי או יונתן רזאל, המילים יפיפיות והלחן נוגע ומרגש.
אני גאה ושמחה שהיוצרים הנ"ל והשירים האלה דווקא חודרים לרשימות ההשמעה וחושפים באופן לא מודע בפני המאזינים רובד משמעותי של החויה הדתית.
ולא רק באופן לא מודע - השנה למדתי דרך העיסוק בפיוט על הרב ממדיות של השירה היהודית - על הרגע האחד המלכד מילות קודש ולחן מדויק והביצוע החד פעמי הוא בבחינת נצח.

מאז שהכנסתי רדיו לחדר האמבטיה אני בדילמה.


מה יהיה אם אני אתקלח למשל, וכפי שסבתי עליה השלום נהגה לומר - "ואהיה לבושה בהשראת חדר האמבטיה", ומילים של קודש יעטפו את חדר האמבטיה המהביל?


הבוקר זה קרה, ואכן לשיר את מודה אני של מאיר אריאל במקלחת גורם לדיסאונס קוגניטיבי - תיאולוגי מסוג מיוחד.
לאלוהי האמבט והרדיו פתרונים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה