יום חמישי, יוני 05, 2008

המלצות לשבוע הספר

טרם הייתי בשבוע הספר, ראיתי איך מקימים אותו מהמרפסת של שמיל במעבדה (ארוחת בוקר חביבה), אתמול קפצתי ל"צומת ספרים" באוניברסיטה, ועלעלתי בספרים, טרם רכשתי. אז אם גם אתם טרם הספקתם לקנות 4 בשקל, או שניים ב25% הנחה, הנה כמה המלצות:

1. פנים צרובי חמה שמעון אדף.
בספרו השלישי משלב אדף בין ריאיליזם לפנטזיה, ומעלה ייצוגים של עירת פיתוח, ללא ההתנשאות והבושה המתלווים בדרך כלל ליצוגים ספרותים מהסוג הזה. תיאור ילדותה של אורי אלחייני מופלא בעיני. וגיליתי משהו המשותף לשתינו: "באור ובסתר" הביוגרפיה של זאב ז'בוטינסקי, שנכתבה על ידי גלילה רון פדר, הוא ספר ששתינו קראנו בשקיקה.
שאר ספריו של אדף והבלוג שלו, מומלצים אף הם.

2.ארמון התורה ממעל לה: תמר רוס. ספר מבוא מצוין לפמיניזם יהודי אורתדוכסי בפרט עם מבוא מצוין לפמיניזם בכלל. מומלץ לא רק לנשים או לציבור הדתי.

3. השולחן הנמוך של הישועה: יורם ניסנוביץ, איזה כיף שחבר טוב מוציא ספר, ועוד ספר מצוין. שיריו של יורם מוכרים לי עוד מימי אלול, חלק מהם אני זוכרת את נסיבות הוולדם. ספר שירה עדין, מרגש מחובר לנוף הארץישראלי ולגוף.

4. קתלין טסרו - תמימות. את אלגנטיות מאד אהבתי. הספר החזיר אותי ללונדון, לעיר ומוזיאונים מחד, והעלה את כאב נושן: כאב הגילוי שגבר שאהבתי הוא הומו ולא יוכל לאהוב אותי למרות רצונו, מאידך. את אופן השיקום אימצתי בלי שהכרתי את הספר - טיפוח ההופעה החיצונית התחלתי להתאפר, וירדתי במשקל.
הקריאה בספר זיככה את החויה הזאת עבורי. צ'יקליט משובח.
פרקי הספר "אלגנטיות" המשולבים בו הם פנינה.

5. אותו נהר פעמיים -יעל גלוברמן, כשקניתי את הספר רצתי לדווח לכם, והוא נהדר . גם שחר-מריו מרדכי חושב כך.

6. והיום איננו כלה - צ'ינגיס אייטמטוב. אם עוד לא קראתם, עכשיו לקום, לעזוב את המחשב,ולצת מהבית או העבודה ולסור לחנות הספרים הקרובה. החיים ירגישו אחרת אחרי קריאת הספר הזה.

מה אני אקנה לי?

ספרים משל קלריס ליספקטור, עליה אחד ממורי ממליץ, ואם הוא ממליץ, אז קונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה