יום שלישי, מרץ 16, 2010

החלום מתחיל בחטא/ בור יוסף

בחלום זה פשוט
אני מתמכרת לבור

אני רוצה להכנס לבור
ולטפס ממנו והלאה
ולגלות שלטובה

מה נותר בי מחלום ליל אמש?
בחלום ראית בבירור
את מנסה לשכוח
וצולקת את הזיכרון בתוכך

הילדות היא בור עדין של שכחה.
ועמה כל הבובות שהושארו מאחור
(הפיל הורוד, האריה הממולא והכלב הצהוב)

יש שם אנשים מפעם שרצית לראות.
רוצה?

אני רוצה שבחלום הזה האנשים
האחרים יהיו ערומים.

יש אנשים שחולמים על השואה

אני לא

ובתוך החלום:
הדופק החם של הלב
המייבש את הפה וצורב את העיניים
רוצה לחזור לישון אבל הנשמה לא יכולה
היא חלק מזה

ומה חלמת הלילה?
רצת ועברת ממקום למקום
דוכני שוק חשוך ואת מבולבלת
והלכת לאיבוד
ומאור גדול לבן זך ונקי וחודר
לריקבון שחור ודחוס
לא טוב שם ולא טוב שם
את לא צריכה שאני אסביר לך.

אולי בור זה סוג של כדור
הזיות אני חולמת נהר

וזה החלום הנורא מכל:
בית ספרים כוננית מטבח
שולחן עליו
נופל האור


אני חושבת שאני מתגעגעת ללוליין הגבהים.
אני ראיתי אותו
או שזה היה שוכן הבור?
או שזה היה
הוא

ואיך זה שיוסף
לא חלם על סולם יעקב?

החלום שלי אינו על מסע
או נדודים

ההיפך

לפעמים לשינה יש טעם מתוק
כמו החלומות של הנזל וגרטל

התאווה שלי לשוקולד יש בה מין החטא
ואני הקורבן כמובן

מזל שיש לי בשר.
אחרת מזמן הייתי נשארת לבד


כמו יוסף בתוך הבור
גם אני בטוחה שליופיי יש קשר לעובדה שאני
במצוקה אמיתית עכשיו

אני תקועה בתוך בור
כולם נעלמו
ואני לא יודעת מה יהיה.
ומי שנמצא לידי הוא זה
שאסור

מסבירה לנגני התזמורת מה עליהם לעשות
הם כושלים אינם מבינים דבר
אני לוטפת ראשיהם ולוקקת מיתר
הם מהנהנים בהסכמה.

אני בכוונה לא עוסקת במין
מה יש למין ולחטא?
אני רוצה לעסוק בשקרים
סביב המין שהם הן החטא
אבל זה לא המקום

עומדת בניו יורק על מדרכה בשדרה השלישית.
כולם שותים קפה כוכבים
אני רוצה לומר להם הרבה דברים.
כמו אני לא מכאן. התבלבלתם.
אז אני מראה להם את התחתונים שלי
והם ישר מבינים למה התכוונתי

היה לילה בו נחלמו השורות הבאות:
לקפל אותך לתוך חולצתי ולהניח בארון

(פעם קיפלתי אותך לתוך בגדי והנחתי אותך במגירת זכוכית
היום אשלח אותך לארץ רחוקה)

במגירות שקופות הנחנו את תחתונינו הרקומים
ועוד:

מורחת על גופי מדבר איים

והיו עוד חלומות:

אני עפה באויר וזה נעים לי אני עפה באויר
והים חצוי לאורכו ואני נכנסת ויוצאת ממנו
אני לא מבינה.

אני מנסה לשרוף את חטאי
הם מתחבאים ממני
מאחורי הספרים ליד המיטה.

ואם בסוף דבר לא קרה
והיה רק הרהור
אז זה בסדר או לא?

אני מנסה לעזור לגוף לשכוח
ואסור לי להגיד לכם איך

זה יכול לקרות בכל מקום. הדגדוג
הזה מטיל ספק
אז מה נעשה עם כל זה?

אני נמצאת בקומה שלישית לא
קיימת בבניין קיים
רבנים בוחנים אותי על דפי גמרא
ושירים שכתבתי
אני נכשלת

קמה בבוקר כושלת

מכינה עצמי למפגש הקדוש עם הלילה
אני באה אל חלומותי
לוגמת מים מתוקים
וצוללת אל תוך דבשת הלילה
והסודות נגלים רק לי

רק יוסף יבין כאבי
אחד מפסי כותנתו
נמשך ממנו והלאה
אלי לתוך הלילה
פס עדין ויפה שבכה את חלומות
הלילה


דיבורים מיותרים
רכילות
בזבוז כסף
עניינים לא סגורים משהו לא מדויק מילים מסורבלות עם שגיאות
זה גם חטא.


החלום אינו חטא
החטא הוא בויתור
החטא הוא הבור

קומי צאי
תחלמי

2 תגובות:

  1. נפלא ! מעורר לחלומות, לחיים,
    וכמו שאמרת - חלום אינו חטא. מין אינו חטא
    "החטא הוא בויתור
    החטא הוא בבור"
    אני קורא ונושם מחדש.
    תודה.
    אהרן

    השבמחק