יום ראשון, אפריל 18, 2010

גמ"ח ילדים אובדים

שבת בצהריים, על מרפסת מעל הדוידקה. אנחנו מבחינים במסוקים חגים מעל השוק. מה כבר הם מחפשים. אנחנו מסתכלים החוצה מרחוק נשמעת הודעת כריזה. מחפשים מישהו. מכנסיים בז', חולצה לבנה כובע ירוק. אנחנו תוהים אחרי מי מחפשים. זה אנס או אדם הלוקה בנפשו שהלך לאיבוד. המסוקים חגים מעל נחלאות. הודעת הכריזה מתקרבת. ילד בן ארבע. מכנסיים בז', חולצה לבנה עם פסים אפורים וכובע ירוק. הציבור נקרא לחפש ולעדכן את השוטרים הוא אבד בגן סאקר. החיפושים מתמקדים בגן סאקר, נחלאות והשוק. אנחנו מסתכלים אחד על השני והשלישי, נועלים נעליים ויורדים. ליד בניין כלל אנחנו מבחינים בניידת משטרה מתקרבת. אנחנו שואלים שאת השוטר לפרטים. נוצרת התקהלות. זוג אמריקאי-חרדי, המחכה אף הוא לשמוע פרטים מזהים, נשים חרדיות עם עגלות ילדים המתקרבות. הן מציעות לשוטר לפנות לרחוב ישעיהו 20. יש שם גמ"ח ילדים אובדים. הם מעבירים ילדים מגמ"ח אחד לשני, כדאי למשטרה לפנות לשם. השוטר לא יודע על המקום הזה. הם מוסרים לו את הכתובת ומסבירים כיצד זה עובד.


גמ"ח ילדים אובדים. אני נזכרת בשלט שראיתי ברחבת מוזיאון תל אביב בחול המועד פסח. "נקודת ילדים אובדים", אז הנה אבולציה - משלט לגמ"ח, מנקודה חד פעמית וניידת פיתחה הקהילה החרדית גמ"ח אליו יודעים להעביר ילדים שנמצאו, ואליו הורים מודאגים מגיעים.

אנחנו יוצאים לכיוון בית הספר אליאנס, לאחר מאמץ נפתח השער לכיוון השוק. אנחנו בודקים את רחובות השוק. יורדים דרך רחוב בית יעקב לכיוון אגריפס, ושם שומעים שהילד נמצא.


אנחנו חוזרים על עקבותינו בשמחה.

4 תגובות: